Teppo Rantanen - Vuoden 2017 Pirkanmaalainen Ekonomi

29.1.2018

Pirkanmaan Ekonomit ry:n hallitus valitsi vuoden 2017 Pirkanmaalainen Ekonomi –kunniamaininnan saajaksi KTM, KHT Teppo Rantasen hänen ansioistaan Tampereen seudun elinvoimaisuuden edistäjänä ja tunnustetuksi tekemisestä.

Teppo Rantanen on Tampereen kaupungin elinvoimajohtaja (1.6.2016 alkaen) ja työssään hän johtaa elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualuetta. Yksi hänen keskeisistä tehtäväalueistaan on tehdä Tampereesta kansainvälisesti tunnustettu, kestävä, älykäs ja vetovoimainen kaupunki ja tässä tehtävässä hän voi hyödyntää vankkaa kokemustaan ja laajaa kansainvälistä verkostoaan.

Ennen siirtymistään Tampereen kaupungin palvelukseen Rantanen työskenteli maailman suurimman asiantuntijayrityksen Deloitten palveluksessa: vuosina 2002-2014 Suomen Deloitten toimitusjohtajana ja 2014-31.5.2016 Deloitten teknologia-, media ja telekommunikaatioalan johtoryhmässä. Ennen Deloittea hän toimi Arthur Andersenin  palveluksessa. Teppo Rantanen on ollut aktiivinen myös kolmannen sektorin toiminnassa, mm. Suomen Unicefin hallituksessa ja Lasten ja Nuorten Säätiön hallituksessa.

PME:n puheenjohtaja Johanna Kartila-Malmivaara luovutti kunniamerkin Rantaselle Pirkanmaan Ekonomien 80-vuotisjuhlassa Tampereen Raatihuoneella 26.1.2018.