Mari Vuorinen
Puheenjohtaja

Toimin Pirkanmaan ekonomien puheenjohtajana. Tämä alkava vuosi on kohdallani viides hallitusvuosi. Aiemmin olen toiminut sihteerin, suhdetoimintavastaavan sekä varapuheenjohtajan rooleissa. Aikoinani olen lähtenyt mukaan toimintaan vanhan työkaverini innoittamana ja päätöstäni en ole vieläkään katunut!

Toiminta on ollut antoisaa sekä kehittävää ja on antanut hyvää vastapainoa kiireelliseen työelämääni. Toiminnassa parasta on ehdottomasti ollut verkostoituminen muihin ekonomi-kollegoihin sekä monipuolinen tapahtumien tarjonta.

Ekonomiksi olen valmistunut Itä-Suomen yliopistosta pääaineena innovaatiojohtaminen, joka onkin siivittänyt minut liike-elämän erilaisiin kehitystehtäviin. Tällä hetkellä toimin kehityspäällikkönä palveluliiketoiminnan ja ICT-ratkaisujen kehittämisen parissa.
Riina Ainasvuori
Varapuheenjohtaja

Olen kolmatta vuotta Pirkanmaan Ekonomien hallituksessa ja tänä vuonna varapuheenjohtajan roolissa. Ennen hallitukseen valintaa toimin kaksi vuotta PME:n tapahtumatiimissä. Järjestötoiminta tarjoaa minulle ammatillisen kehittymisen mahdollisuuksia sekä verkostoitumista. Parasta toiminnassa onkin mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.

Olen valmistunut Turun Kauppakorkeakoulun Porin yliopistokeskukselta vuonna 2015. Suoritin maisteriopinnot pääaineenani Johtaminen ja organisointi. Sitä ennen olin valmistunut Tampereen ammattikorkeakoulun yrittäjyyden yksikkö ProAkatemiasta tradenomiksi.

Olen työskennellyt pitkään teknologiakonserni Metsossa. Aloitin työt HR:ssä ja sitten vierähti useampi vuosi johdon assistenttina. Valmistuttuani ekonomiksi kutsuivat uudet haasteet Lean-johtamismallin implementoinnin parissa globaalissa organisaatiossa. Viimeiset kolme vuotta olen työskennellyt yrityksen HR:ssä, tällä hetkellä henkilöstöpäällikkönä vastuullani Metson Tampereen yksikön operatiivinen HR.
Annika Juvani
Viestintävastaava ja webmaster

Olen valmistunut ekonomiksi Oulun Yliopistosta vuonna 2015 ja pääaineeni oli kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen. Muutin töiden perässä Tampereelle muutama vuosi sitten ja sillä tiellä olen edelleen. Työskentelen Technopolis Oy:ssä työympäristöpalveluiden parissa.

Lähdin mukaan Pirkanmaan Ekonomien toimintaan koska halusin laajentaa verkostojani myös työyhteisön ulkopuolelle.
Olen siis nyt toista vuotta mukana Pirkanmaan Ekonomien hallituksessa. Tänä vuonna vastaan tiedottamisesta eli esimerkiksi uutiskirjeiden laadinnasta jäsenille. Työskentely hallituksessa antaa mukavaa vastapainoa omalle päivätyölle sillä tässä hommassa pääsee tekemään erilaisia asioita ja järjestämään tapahtumia, jotka itseä kiinnostaa. Ammatillisesti tekee hyvää kun ei keskity pelkästään oman alan asioihin vaan osallistuu aktiivisesti koulutuksiin ja tapahtumiin joissa voi oppia jotain uutta. Erityisesti PME:n järjestämän yritysvierailut avaavat ovia yrityksiin joihin ei muuten tutustuisi.
Annamari Murtolahti
Nuoret Ekonomit- ja tapahtumavastaava

Olen mukana PME:n hallituksessa, koska haluan olla mukana kehittämässä yhdistykselle monipuolista ja ammatillisesti hyödyllistä toimintaa. PME:n jäsenistö on samanhenkistä porukkaa, joiden kanssa verkostoituminen on aina yhtä antoisaa! Tämä vuosi on kolmas hallitusvuoteni ja roolini nyt on Nuoret Ekonomit- sekä Tapahtumavastaava. Yhteiset tapahtumat ovat tärkeä keino verkostoitua sekä opiskelijoiden, että jäsentemme kesken, joten päätimme hallituksessa tänä vuonna yhdistää nämä roolit. Luvassa on siis monipuolisia tapahtumia kaiken ikäisille jäsenillemme.

Asun Parkanossa, josta kuljen päivittäin töiden ja harrastusten perässä eri puolille Pirkanmaata. Päivätyöni löytyy Kolhosta, jossa työskentelen People & Performace Managerina korkeapainelaminaattia valmistavan, globaalin, Formican palveluksessa.
Marke Tyrväinen
Talousvastaava

Opiskelin Turun Kauppakorkeakoulussa ja olen toiminut talous- ja henkilöstöjohtajan tehtävissä teollisuudessa ja it-alalla. Työurallani aikana olen asunut sekä ulkomailla että kotimaassa. Pirkanmalle muutin perheeni kanssa vuonna 2016. Nykyinen töypaikkani on teollinen toimija Lännen MCE konserni.

Olen mukana kolmatta vuotta Pirkamaan Ekonomien hallituksessa, toimin nyt talousvastaavana. Toiminnan kautta olen tutustunut alueen ekonomeihin ja yritysten toimintaympäristöön. Pirkanmaan ekonomien ja Suomen ekonomien palvelu- ja ohjelmatarjonta mahdollistavat merkittävän ammatillisen kehittymisen ja kontaktiverkoston rakentamisen - tulethan sinäkin mukaan!
Sulevi Toivo
Uravastaava
Outi Vehka-aho
Sihteeri ja jäsenvastaava
Juha Österlund
Suhdetoimintavastaava

Tulin mukaan PME:n hallitukseen vuoden 2020 alusta lukien. Haluan ensinnäkin vahvistaa ammatillisia kontaktejani ja verkostoani Pirkanmaalla. Toiseksi koen, että on aika antaa jotain takaisin ekonomiudelle ja ekonomiyhteisölle. Opiskelun ja ekonomina työskentelyn kautta olen saanut erittäin hyviä ystäviä sekä haastavia ja mielenkiintoisia tehtäviä. Jos jotenkin voin auttaa ekonomeja uran käänteissä, olen siitä erittäin iloinen.

Hallituksessa roolini on toimia sidosryhmävastaavana ja avata ovia sekä kehittää yhteistyötä eri toimijoiden kanssa lähinnä Pirkanmaan alueella. Tässä hommassa punaisena lankana on jäsenten etu: kaikessa mitä yhdistys tekee, on oltava suoraviivainen yhteys siihen, että ekonomit kokevat yhdistyksen hyödylliseksi ja saavat jäsenmaksuilleen vähintäänkin riittävästi vastinetta.

Valmistuin silloisesta HKKK:sta 80-luvun puolivälissä. Tämän jälkeen tein uraa kolmella toimialalla; vähittäiskauppaketjuissa Keskossa ja Expert-ryhmässä 15 vuotta, IT-alalla TietoEnatorissa hiukan alle 10 vuotta ja Nordea Pankissa runsaat 10 vuotta. Työt aloitin talous- ja tietojärjestelmätoimissa. Ajan kuluessa painopiste siirtyi entistä enemmän markkinointiin ja palvelumyyntiin. Viime syksynä tein isohkon päätöksen ja hyppäsin pois pankin oravanpyörästä. Yritysidea lähinnä räätälöityjen rahoituspakettien tekemisestä on muhinut päässä pitkään ja olen juuri perustanut yrityksen homman toteuttamiseksi.

Hallitukseen läsnä- ja puheoikeudella osallistuvat opiskelijat

Santeri Seppälä
Boomi ry:n puheenjohtaja