Jäsen- ja ansiomerkit

Pirkanmaan Ekonomien merkit jakaantuvat jäsen- ja ansiomerkkeihin.

1. Jäsenmerkki
2. Ansiomerkit

a) pronssinen
b) hopeinen
c) kultainen

Merkkien mahdolliset lunastushinnat vahvistaa hallitus.

Ansiomerkit myöntää Pirkanmaan Ekonomit ry:n hallitus, joka myös pitää merkkien saajista luetteloa. Pirkanmaan Ekonomit ry:n jäsen tai jäsenet voivat anoa yhdistyksen entisille tai nykyisille henkilöjäsenille, hallitustyöskentelyyn osallistuneille tai yhdistyksen toimintaa tukeneille henkilöille ansiomerkkejä. Hallitus voi myöntää ansiomerkkejä myös ilman anomusta.

1 § Jäsenmerkki on kullanvärinen Suomen Ekonomiliiton vanhanmallisen tunnuksen mukainen yllä kuvattu valettu merkki, jonka korkeus on 11mm. Jäsenmerkin voi jokainen PME:n jäsen lunastaa maksua vastaan yhdistykseltä.

2 § Pronssinen ansiomerkki on jäsenmerkin kaltainen, mutta 16 mm korkea. Se voidaan myöntää henkilölle, joka on työskennellyt tai työskentelee yhdistyksen tai jäsenyhdistyksen hallituksessa, tai joka jollakin muulla tavalla on ollut aktiivisesti mukana yhdistyksen toiminnassa, sitä tukemassa tai luomassa positiivista PME-kuvaa.

3 § Hopeinen ansiomerkki on edellisen kaltainen, ja se voidaan myöntää henkilölle, joka on työskennellyt ansiokkaasti yhdistyksen tai jäsenyhdistyksen hallituksessa vähintään kolme vuotta tai hallituksen puheenjohtajana kaksi vuotta. Hopeinen ansiomerkki voidaan myöntää myös muulle henkilölle, joka on erityisen ansiokkaasti ollut mukana yhdistyksen toiminnassa tai sitä tukemassa tai luomassa positiivista PME-kuvaa.

4 § Kultainen ansiomerkki on edellisen kaltainen, ja se voidaan myöntää henkilölle, joka on työskennellyt ansiokkaasti yhdistyksen tai jäsenyhdistyksen hallituksessa vähintään kuusi vuotta tai hallituksen puheenjohtajana kolme vuotta tai henkilölle, joka on olennaisella tavalla vaikuttanut yhdistyksen toimintaan tai kehitykseen. Kultainen ansiomerkki voidaan myöntää myös henkilölle, joka on erityisen ansiokkaasti työskennellyt liittotasolla (SEFE) luottamus- tai toimihenkilönä Pirkanmaan Ekonomit ry:n edustajana.